Aktualności

Nowa wersja enova365 seria 2212.5.14

W miniony piątek producent enova365 opublikował nową wersję oprogramowania związaną ze zmianami w przepisach. W wyniku nowych przepisów główne zmiany zostały wprowadzone w module kadry i płace, Pulpity HR, pracownika oraz kierownika. Ponadto wprowadzono zmiany wdrażające nowości w module BI oraz Workflow.

W module kadry i płace wprowadzono następujące zmiany:

  • W funkcjonalności informacje o warunkach zatrudnienia zostały wprowadzone zmiany wdrażane w wyniku podpisania przez Prezydenta RP nowelizacji Kodeksu pracy, które wejdą w życie w ciągu 21 dni od ich publikacji. W ramach wspomnianych zmian dostosowane zostały informacje o warunkach zatrudnienia, które zostały uzupełnione o parametry:
    1. Praca na stanowiskach z monitorami ekranowymi
    2. Przerwa niewliczana do czasu pracy z art. 141 KP
    3. System czasu pracy (zmianowy, równoważny, mieszany lub nie dotyczy)
  • W funkcjonalności umowa o pracę, w zakładce etat/umowa o pracę pojawiła się nowa sekcja, “Umowa na okres próbny”. Uwzględnia ona przedłużenie umowy o czas urlopu oraz innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy.
  • Funkcjonalność elektroniczna dokumentacja pracownicza została uzupełniona o część E. Uwzględnia ona dokumenty związane z kontrolą pracowników związaną z trzeźwością oraz na obecność środków działających podobnie do alkoholu.
  • W pracy zdalnej wprowadzony został mechanizm weryfikacji czasu pracy, która przewidziała różnice czasowe. Nanoszenie stref czasu pracy jest uzależnione od wyboru lokalizacji podczas rejestracji zdarzenia RCP w Pulpicie pracownika.
  • Dodano nowe definicje nieobecności “Zwolnienie od pracy – siła wyższa (dni)” oraz “Zwolnienie od pracy – siła wyższa (godz.)”. Zgodnie z nowelizacją Kodeksu pracy podpisaną przez Prezydenta RP 23.03.2023 r., pracownikowi przysługuje 2 dni lub 16 godzin w roku zwolnienia od pracy ze względu na działanie siły wyższej.
  • W konfiguracji programu dodana została nowa definicja nieobecności “Urlop opiekuńczy niepł. (art 173.1 kp)”. Zgodnie z nowelizacją Kodeksu pracy, pracownikowi przysługuje do 5 dni w roku kalendarzowym urlopu opiekuńczego, w celu zapewnienia osobistej opieki osobie będącej członkiem rodziny (syn, córka, matka, ojciec, małżonek) bądź zamieszkującej w tym samym gospodarstwie domowym, która wymaga opieki lub wsparcia ze względów medycznych.

W module Ewidencja Środków Pieniężnych pojawiły się zmiany:

  • W funkcjonalności Elektroniczne Wyciągi Bankowe Filtr Citi Direct (SWIFT) poprawione zostało ustawianie rachunku bankowego na operacjach technicznych dotyczących przeksięgowań VAT w transakcjach MPP.
  • Elektroniczne Wyciągi Bankowe\Webservice udostępniona została komunikacja oparta o webservice z bankiem Citi Handlowy. Dzięki webservice Citi Handlowy API bezpośrednio z programu można sprawdzić saldo rachunków bankowych, pobrać historię operacji i wyciągi bankowe czy zrealizować przelewy.

W Pulpitach HR wprowadzono następujące zmiany:

  • W konfiguracji programu w kategorii “Związane z nieobecnościami” dodane zostały nowe e-wnioski o zwolnienie od pracy ze względu na działanie siły wyższej, “e-wniosek o urlop wychowawczy” oraz powstała nowa definicja dokumentu dodatkowego “e-wniosek o urlop opiekuńczy niepłatny”
  • Zmodyfikowane zostały wnioski o pracę zdalną. Pojawiło się pole “Lokalizacja”. Pracownik składając wniosek o pracę zdalną, będzie mógł wskazać miejsce z którego będzie wykonywał pracę.
  • Zmodyfikowane zostały wnioski o pracę zdalną dla grupy uprzywilejowanych pracowników, wobec których pracodawca ma obowiązek uwzględnić wniosek o pracę zdalną. Są to m.in.: pracownica w ciąży, rodzic dziecka do 8 r.ż., pracownik sprawujący opiekę nad innym członkiem najbliższej rodziny lub inną osobą pozostającą we wspólnym gospodarstwie domowym posiadającą orzeczenie o niepełnosprawności albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.

W module Pulpit Kierownika zmiany objęły:

  • Czas pracy i nieobecności, gdzie pojawiła się nowa lista „praca zdalna”, która prezentuje informacje o okresach pracy zdalnej podległych pracowników.

W module Pulpit Pracownika:

  • Czas pracy i nieobecności, gdzie pojawiła się nowa lista „praca zdalna”, która prezentuje informacje o okresach pracy zdalnej pracownika.

W module BI wprowadzono nową funkcjonalność:

  • Zewnętrzne bazy danych – wprowadzony został mechanizm obsługi zewnętrznych źródeł danych w module BI. Pozwala on na zapis wyników analiz w zewnętrznych bazach danych SQL. Dostarczone zostały narzędzia ułatwiające pracę z zewnętrznymi bazami danych, w tym czynności pozwalające na przenoszenie dotychczas funkcjonujących analiz do zewnętrznych źródeł danych.

W module Workflow pojawiła się funkcjonalność:

  • Pozostałe – rozbudowana została funkcjonalność klas bazowych w definicjach dokumentów dodatkowych o obsługę wszystkich tabel. Dzięki temu rozwiązaniu tabela, która jest podstawą do definicji dokumentu dodatkowego, nie ogranicza możliwości użycia klasy bazowej.

 

Więcej informacji o zmianach wprowadzonych aktualizacją o nr 2212.2.5 można znaleźć w ulotce.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami i DOK.

aktualizacja, enova365, nowości

Przeczytaj więcej o nowościach enova365

Poprzedni news
Życzenia Wielkanocne
Następny news
Wiosenna promocja Symfonia

Zobacz inne newsy

enova365, nowości

ERP enova365 wersja 1908.0.1

enova365.1908.0.1.pierwotnie była planowana na koniec sierpnia 2019 r., stąd numer wersji. Data publikacji uzależniona była od dostępności specyfikacji webAPI serwisu Białej Księgi. Wśród nowych zmian w systemie jest m.in:…
czytaj całość