W dniu 2.12.2022 producent oprogramowania enova365 opublikował nową wersję programu oznaczoną numerem 2210.4.9. Aktualizacja zawiera zmiany dotyczące modułu BI, Handel, a w mniejszej części Kadry Płace oraz Księgowość w kolorach złotym i srebrnym w wersji standardowej w Pulpicie Pracownika oraz platynowym w wersji multi.
Wersja srebrna i złota standard.
Moduł Business Intelligence
- Została udostępniona możliwość prowadzenia zapisu logów z informacjami o utrwalaniu danych, tak aby umożliwić weryfikację ewentualnych błędów.
- Aby umożliwić utrwalanie danych: domen i raportów BI, które posiadają pole o nazwie ID, została wprowadzona zmiana nazewnictwa automatycznie dodawanej w tabelach BI kolumny ID – identyfikującej dany rekord. Nowa kolumna to IDPrimaryKey.
Moduł Handel
- W funkcjonalności relacje dokumentów zostało umożliwione przenoszenie na dokument podrzędny rozliczonych całkowicie pozycji dokumentu nadrzędnego.
- W Pulpicie kontrahenta zostało dodane nowe uprawnienie w zaawansowanym systemie praw, Pulpit kontrahenta dostawca.
- Dokumenty handlowe – podczas generowania korekt rabatowych w sytuacji, gdy nie zostaną znalezione żadne dokumenty źródłowe pojawi się komunikat, który o tym informuje.
Moduł Kadry i Płace
- Wskaźnik zlokalizowany w zakładce Kadry i płace/Płace/Zasiłki ogólne został zaktualizowany i przyjmuje wartość: Współczynnik waloryzacji podstawy zasiłków (procent): 103,9%
Podstawa prawna: Obwieszczenie Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 14 listopada 2022 r. w sprawie wskaźnika waloryzacji podstawy wymiaru zasiłku chorobowego przyjętej do obliczenia świadczenia rehabilitacyjnego w I kwartale 2023 r.
Moduł Księga Inwentarzowa
- W funkcjonalności środek trwały dodana została możliwość ustawienia dwóch dat rozpoczęcia amortyzacji, osobno dla wartości bilansowej i osobno dla podatkowej.
Moduł Księgowość
- W Planie Kont umożliwione zostało tworzenie wyjątków definicji analityki. Dzięki temu możliwe jest budowanie kont analitycznych w taki sposób, że na jednym poziomie analitycznym mogą być stosowane różne warianty budowy konta – wariant główny i dodatkowy.
- Ewidencja dokumentów – udoskonalony został mechanizm kopiowania opisu analitycznego dla czynności “Kopiuj dokument” dostępnej z poziomu listy Ewidencja dokumentów/Dokumenty. Działanie mechanizmu zostało rozbudowane w zakresie kopiowania opisu analitycznego wprowadzonego na elemencie pozycji VAT lub na płatności.
Pulpit Pracownika
- Dane finansowe – została wprowadzona funkcjonalność, która pozwala na sterowanie widocznością wypłat. Do wyboru utworzono 3 warianty: po zatwierdzeniu wypłaty, po zatwierdzeniu listy, po publikacji w pulpitach.
Więcej informacji o zmianach wprowadzonych aktualizacją o nr 2210.4.9 można znaleźć w ulotce.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami i DOK.