Aktualności

KSeF w sprzedaży

KSeF obowiązek czy wyzwanie?

KSeF wymaga wdrożenia w dziale sprzedaży i zakupów, ale może dotykać również i innych obszarów w przedsiębiorstwach. Firmy, mając obowiązek realizacji sprzedaży w nowy sposób, upatrują w nim często tylko konieczność wprowadzenia przepisów. Jednak przy odpowiednim wykorzystaniu nowych okoliczności przedsiębiorstwa mogą również poprawić swoją konkurencyjność i atrakcyjność na rynku.

Wykorzystaj potencjał automatyzacji wdrożenia KSeF w sprzedaży

Realizując spotkania z naszymi Klientami, podczas których omawialiśmy możliwości wdrożenia KSeF, coraz częściej wskazywana jest potrzeba optymalizacji procesów sprzedażowych i ich automatyzacji. Klienci dostrzegają również, że dostarczone w KSeF mechanizmy są niedoskonałe dla większości z nich. Szczególnie dotyczy to przedsiębiorstw z branży usługowej oraz wielu firm oferujących swoje produkty. Wspomniany brak funkcjonalności został wskazany przez aż 85% respondentów jako najważniejsze wyzwanie związane z wdrożeniem nowego mechanizmu.

Dlaczego większość klientów uważa dostarczone mechanizmy KSeF za niewystarczające?

Głównym problemem jest ograniczenie wynikające z braku możliwości dostarczenia załącznika/ów do wystawianych dokumentów sprzedaży. Dotąd wielu Klientów w swoich dotychczasowych procedurach dostarczało załączniki razem z przesyłaną pocztą elektroniczną fakturą sprzedaży. Tego typu rozwiązanie pozwala znacznie przyspieszyć procesy związane z prewindykacją i windykacją, które są realizowane przez zdecydowaną większość polskich przedsiębiorstw. Jednak dostarczone mechanizmy KSeF nie spełniają tych wymagań, co stwarza duży problem. Inną barierą jest brak możliwości modyfikowania faktury po wysłaniu do KSeF, tu też mamy propozycję, która pozwoli zmniejszyć liczbę koniecznych do wystawiania faktur.

Problemy z dostarczaniem załączników do faktury – jak go rozwiązać?

Jako firma wdrożeniowa z 30 letnim doświadczeniem rekomendujemy system ERP enova365. Oprócz przygotowanego kompletnego rozwiązania KSeF, enova365 posiada narzędzia, pozwalające zniwelować braki nowego mechanizmu dostarczania eFaktur. Prezentacje, podczas których mieliśmy okazję przedstawić proponowane rozwiązania klientom, spotkały się z dużą aprobatą. Ponadto w wielu przypadkach okazało się, że nasi klienci już posiadają wszystkie lub większość niezbędnych komponentów do realizacji proponowanych przez nas opcji i automatyzacji. Często są one traktowane jako jedna z podstawowych funkcjonalności do pracy z systemem Handlowym enova365.

Dlaczego system ERP enova365 jest rekomendowanym rozwiązaniem dla optymalizacji sprzedaży?

Wykorzystując system enova365 Faktura lub Handel możemy zaproponować dwie opcje. Różnią się one realizacją oraz funkcjonalnością ale też dostępnością i zakresem dostarczanych informacji. Bardziej zaawansowane rozwiązanie zapewnia pełną automatyzację, stały dostęp do kompletnych informacji dotyczących sprzedaży, załączników oraz aktualny stan rozliczeń. Druga metoda jest prostsza, mimo to wciąż spełnia główne założenie polegające na automatyzacji dostarczania załączników do faktur.

Bezpieczeństwo danych

W wyniku przeprowadzonych rozmów dowiedzieliśmy się, że Klienci otrzymują oferty wdrożenia KSeF za pomocą zewnętrznych narzędzi. Taka opcja z całą pewnością spełniłaby swoją rolę, jednak wiąże się to z udostępnianiem danych sprzedażowych na kolejne platformy zewnętrzne. Tego typu operacje wymagają umów powierzenia, NDA oraz mechanizmów synchronizacji danych. Rozwiązanie enova365 pozostawia wszystkie dane w bazie klienta, bez potrzeby integracji i synchronizacji. Dzięki temu dane są natychmiast dostępne dla wszystkich użytkowników procesu, a co najważniejsze, nie ma konieczności migrowania danych na zewnątrz. Mamy pewność, że nasze dane są bezpieczne.

Oferowane przez nas rozwiązania – kompleksowa odpowiedź na potrzeby klientów w obszarze sprzedaży.

enova365 pozwala nam nie tylko zrealizować pierwszą potrzebę związaną z dostarczaniem załączników klientom w związku z wdrożeniem KSeF, lecz także zoptymalizować i zautomatyzować procesy sprzedażowe. Nasze rozwiązania spotkały się z pozytywnym odbiorem klientów, którzy wysoko ocenili ich funkcjonalność i ergonomię.

Każdy klient jest jednak inny i dość często oczekuje realizacji założeń w swój specyficzny sposób. Dlatego rozwiązanie dostarczamy po analizie potrzeb klienta oraz stanu metod i narzędzi sprzedażowych, z których korzysta.

W kolejnym wpisie przedstawimy jak na potrzeby KSeF można przygotować się w obszarach zakupów handlowych, ewidencji kosztów oraz wydatków.

, , ,

Przeczytaj więcej o KSeF

Poprzedni news
Jak enova365 i BaseLinker wspomagają procesy e-commerce? Oto kilka przykładów.
Następny news
Black Friday+ w DAMAL

Zobacz inne newsy

,

ERP enova365 wersja 1908.0.1

enova365.1908.0.1.pierwotnie była planowana na koniec sierpnia 2019 r., stąd numer wersji. Data publikacji uzależniona była od dostępności specyfikacji webAPI serwisu Białej Księgi. Wśród nowych zmian w systemie jest m.in:…
czytaj całość